activEK – Centrum Zdrowego Człowieka

Blog

Żegnajcie jeziora, witajcie baseny

Tegoroczne wakacje można zaliczyć do udanych pod względem pogody. Zarówno osoby mające urlop w lipcu jak i sierpniu mogły korzystać ze słońca i kąpieli w stosunkowo ciepłej wodzie w morzu czy jeziorze. Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. Nadchodzi jesień a za nią zima i pływanie w otwartych zbiornikach wodnych w naszym klimacie do przyjemnych nie należy. Nie znaczy to jednak, że z wodą musimy się rozstać na rok. Mamy przecież bogatą ofertę zajęć na pływalniach w Trójmieście. Oprócz typowego pływania możemy skorzystać również z zajęć aqua aerobiku.

Aqua aerobik czy aqua fitness jest aktywnością fizyczną zdobywającą coraz więcej zwolenników i cieszący się coraz większą popularnością. Głównym powodem jest fakt, iż ćwiczenia tego rodzaju mogą wykonywać ludzie w różnym wieku i o różnym poziomie sprawności fizycznej. Aqua aerobik jest aktywnością ruchową kształtującą wytrzymałość, siłę, równowagę ciała i gibkość. Jest to również prozdrowotna forma aktywności ruchowej, ze względu na odciążenie całego układu kostnego. Dzięki temu jest to doskonała i często jedyna forma usprawniania dla osób, które nie powinny obciążać całego aparatu stawowego i więzadłowego ćwiczeniami na lądzie. Względny ciężar ciała w wodzie sięga kilku kilogramów. Zależy on od głębokości zanurzenia człowieka w wodzie. Przy zanurzeniu na wysokości obręczy biodrowej (w bardzo płytkim basenie) ciężar ciała w wodzie wynosi 50% wagi rzeczywistej. Jeśli mamy do czynienia z zanurzeniem do wysokości klatki piersiowej (na większości basenów) ciężar ciała wynosi od 25 do 30%.

Kolejna korzyść z uprawiania ćwiczeń w wodzie jest taka, że odparowywanie ciepła z powierzchni ciała w wodzie jest 25-krotnie bardziej intensywne niż w powietrzu. Znaczy to tyle, że oziębienie naszego ciała przebiega dużo szybciej. Nasz organizm w związku z tym musi wyprodukować o wiele więcej energii aby utrzymać odpowiednią temperaturę naszego ciała. Zużyje do tego zmagazynowanych w postaci np. tkanki tłuszczowej źródeł energii. Wykonując ćwiczenia w wodzie powodujemy wzrost temperatury ciała. Oddawanie ciepła zwiększa się od ok. 60 do 80% w porównaniu z wysiłkiem na lądzie. Wpływa to na przyspieszenie przemiany materii oraz usprawnia proces termoregulacji. Tak więc, nie dość, że do wykonania danego ćwiczenia w wodzie musimy zużyć energię, to jeszcze do ogrzania też jej potrzebujemy. Jak by nie patrzeć – podwójna korzyść.

Ćwiczenia w aqua aerobiku są bardziej efektywne niż na lądzie ze względu na opór stawiany przez wodę. Woda jest gęstsza od powietrza i przez to ruchy wykonywane w niej są trudniejsze. Już nasze ciało stanowi opór, a po dodaniu dodatkowych elementów tj. piłeczki, dyski, makarony zwielokrotnią efekt wykonywanego ćwiczenia.

Jak widzicie, same plusy. Jeśli dodać do tego przyjemną atmosferę panującą na zajęciach aqua aerobiku, przyciemnione światła i pewność, że podczas ćwiczeń w wodzie będą przebywały tylko osoby zainteresowane tą formą ruchu to chyba nic więcej nie potrzeba. A gdzie tak jest? Wszystkich chętnych zapraszam na basen w Szkole Podstawowej Happy Kids Osowa w Gdańsku.

logosactivek.png

Oferta

opinie-trojmiasto-png.png

Kontakt

activEK – Centrum Zdrowego Człowieka
ul. Szyprów 4 (obok osiedla Nowe Orłowo)
81-561 Gdynia Orłowo

tel. kom. +48 501 546 150
e-mail: ek@acivek.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Copyright © 2020 ACTIVEK – CENTRUM ZDROWEGO CZŁOWIEKA.