activEK – Centrum Zdrowego Człowieka

Blog

Błędy zdrowej diety, czyli o czym nie można zapominać!

Nie jesz śniadań – to duży błąd – konieczne jest dostarczenie organizmowi niezbędnych składników jak węglowodany złożone, białko  oraz błonnik. Dostarczając porządną dawkę energii z rana dodajemy sobie siły na cały aktywny dzień. Pierwszy posiłek powinien zostać spożyty do godziny po przebudzeniu, aby pobudzić przemianę materii. Częste twierdzenia – nie jestem głodny rano są tylko wymówką. Można się nauczyć jeść śniadanie, a gdy ograniczysz kaloryczność kolacji spowodujesz, że organizm sam zacznie się dopominać posiłku zaraz po wstaniu z łóżka.

Pijesz za mało – potrzebujemy ok 2,5 litra płynów dziennie. Nie znaczy to, że musisz dziennie wypijać 2,5 litra wody mineralnej, gdyż w tej ilości mieści się nie tylko woda, ale soki, zupy itp. Przyjmując niewiele płynów sprawiamy, że nasz organizm zaczyna wodę magazynować, tym samym puchniemy i przybieramy na wadze. Błonnik pokarmowy ma zdolność do wiązania przez niego wody, co nie tylko zwiększa objętość treści pokarmowej, ale również hamuje apetyt. Błonnik stymuluje ruchy perystaltyczne i przyspiesza czas pasażu jelitowego. Daje nam to możliwość szybszego pozbycia się z naszego organizmu niestrawionych resztek i substancji szkodliwych, ale do tego niezbędne jest prawidłowe nawodnienie. Poza tym odpowiednie ilość wody w organizmie ma duży wpływ na wygląd naszej skóry.

Jesz nieregularnie – aby przemiana materii nabrała tempa ważne jest dostarczanie organizmowi posiłków regularnie, w przeciwnym wypadku zacznie on zbierać zapasy na gorsze czasy i zawiąże sadełko. Najlepiej, aby przerwy między posiłkami wynosiły 3-4 godziny. Daje to możliwość do uzupełniania się aminokwasów pomiędzy posiłkami i tworzenia pełnowartościowych białek. Warunkiem jest to, aby przerwa między spożyciem jednego i drugiego posiłku nie była dłuższa niż 4 godziny.

Brak różnorodności – organizm przyzwyczajając się do monotonnej diety i przestaje na nią reagować tak jakbyśmy tego oczekiwali. Prowadzi to do problemów z wypróżnianiem, spowalnia przemianę materii i może prowadzić do niedoborów witamin i minerałów.

Jesz produkty light – niestety light nie znaczy zdrowsze i dietetyczne. Jeżeli w produkcie wykluczono cukier dodano czegoś innego, by smakował podobnie. Niestety najczęściej jest to np. aspartan E951. Przeczytaj etykiety zanim kolejny raz skusisz się na coś „lekkiego”.

Za mało kcal w ciągu dnia – nie myśl, że ograniczając kaloryczność posiłków do minimum schudniesz szybko i zdrowo. Najczęściej organizm broniąc się będzie pobierał energię nie tylko z tłuszczu, ale przede wszystkim z mięśni, a po drastycznych ograniczeniach kcal, najczęściej przychodzi efekt jo jo. Chcesz schudnąć – jedz, ale z głową. I dołącz do tego regularną aktywność fizyczną, koniecznie trwającą powyżej 30 minut.

Dieta naprawdę nie oznacza ciągłych wyrzeczeń i żywienia się tylko liśćmi sałaty. Staraj się o jak najbardziej urozmaicone posiłki, które będą zdrowe, piękne, kolorowe! Potraktuj dietę jako stałą zmianę nawyków żywieniowych, a nie tylko chwilowy proces mający przywrócić wymarzoną masę ciała.

logosactivek.png

Oferta

opinie-trojmiasto-png.png

Kontakt

activEK – Centrum Zdrowego Człowieka
ul. Szyprów 4 (obok osiedla Nowe Orłowo)
81-561 Gdynia Orłowo

tel. kom. +48 501 546 150
e-mail: ek@acivek.pl